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Visiting Professors (Scholars) for EMSHIP

Master Course in “Advanced Ship Design”

Academic year 2011-2012 until 2014-2015


We are looking for visiting professors for the EMSHIP European Education Program (www.emship.eu), which provides high education in Naval Architecture and Ship Design by advanced courses in: Ship Technology; Ship Structure; Ship Hydrodynamics; Ship Design and Research activities. 

Documents

13 Th until 14 Th SEPTEMBER 2011 - New Orleans USA - in the framework of the PIANC Report nr 106 - INCOM WG 29

PDF1 Download the PDF : WORKSHOP PROCEEDING - Abstract

PDF1 Download the PDF : WORKSHOP PROCEEDING - Presentations (ALL IN 1)

Or you can have access to each presentations indivually:

P1-1 NEWBERY - Design of the Panama Third Line

P2-1 RIGO-HUNTER- PIANC WG29 on LOCKS

P2-2 THORENZ- New Lock type

P2-3 Stockstill - Innovation_Lock_Systems

P2-3 STOCKSTILL- Innovation_Lock_Systems

P2-4 MILLER - Construction Methods

P3-1_PIANC_Lock_workshop_NO_Sep_2011_TDM

P3-2 Daniel Augustijn - Synthetic Materials

P3-3 DANIEL R - New Mat Systems

P3-4 HOLM - BODEFELD - Lock Equipment

P3-4b HOLM - Underwater Scanning

P3-5- Pechtold - Project Reviews WG29

P4-1 WONG J - Panama Canal Design Maintenability

P4-1b Congress 2012 Congress (J WONG)

P4-2 RIGO - Challenges for Tomorrow

P4-2a RIGO - Challenges for Tomorrow

P4-2b Boedefeld

P5-1 DEMULDER VANTORRE- Mooring forces and vessel beh

P5-2 Wu Peng - Mooring forces and vessel beh

P5-2 WU PENG- Mooring forces and vessel

P5-3 ROUX S - Mooring forces and vessel behaviour

P5-4 THORENZ - Ship_beheviour_in_locks

P5-5 VELDMAN - Mooring forces and vessel beh

P5-5 VELDMAN Experience-in-The-Netherlands

P5-6 STOCKSTILL - Mooring Forces

P5-7 KWOK - Innovation Canada

P5-7 KWOK - Innovations in Canada.pdf

P6-1 SAS M - Salinity and Locks.pdf

P6-2- VANTORRE_PiancNewOrleans.pdf

PDF1 Download the PDF :   PANAMA 2012 CONFERENCE APRIL 2012

You can also access to the proceedings of the previous PIANC WORKSHOP on LOCKS (Brussels 2009)

 

EOL/Windsteel :

De 2006 à 2009, L’ANAST, en collaboration avec ArcelorMittal Research Center Liège et la Région wallonne, a développé un logiciel d’optimisation structurelle des tours éoliennes onshore baptisé EOL. L’objectif poursuivi visait alors à identifier des solutions présentant un coût de fabrication ou un poids minimum. Les avantages apportés par l’utilisation d’acier de haute qualité a, en outre, été étudié dans le cadre du projet EOL.

 

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HLC_AIMS :

Le potentiel de l’éolien offshore est énorme en comparaison à l’éolien terrestre où le manque de place réduit fortement les potentialités. Ainsi, bon nombre d’éoliennes offshore fixes de type monopile ont été installées au cours de ces dernières années et plusieurs projets d’éoliennes flottantes sont aujourd’hui à l’étude. 

En raison du coût de construction élevé des éoliennes offshore, le développement à grande échelle est nécessaire. Cependant, ces ouvrages étant difficiles d’accès, leur coût d’entretien est également conséquent. Un système de gestion en temps réel des parcs éoliens implantés en mer ainsi qu’une stratégie de maintenance adaptée et rapide deviendront donc rapidement indispensables. C’est dans ce cadre que s’inscrit le projet HLC-AIMS.

 

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