PAIK JK - PDF 22 March - Recent Advances and Future Trends on Ship and Offshore Structural Design
Conference Prof J.K Paik (EMSHIP, ECN) , 22 March 2012
Recent Advances and Future Trends on Ship and Offshore Structural Design
Conference Prof J.K Paik (EMSHIP, ECN) , 22 March 2012
Recent Advances and Future Trends on Ship and Offshore Structural Design
UNIVERSITY OF LIEGE
“ Doctor Honoris Causa Ceremony ”
INVITATION
In the framework
of the Title of “Doctor Honoris Causa” awarded to
Prof. J.K. PAIK
Busan, Korea
CONFERENCE
WHY MAY ACCIDENTS
LIKE “COSTA CONCORDIA”
STILL HAPPEN IN 2012 ?
Friday, 23rd March 2012
University of Liege
(4pm, R02, Institut de Mathématique, B37)
IN ADDITION:
VISIT OF THE TOWING TANK & TOWING TANK TESTS: from 2:30 to 3:30 pm
EMSHIP Advisory Board (SAB Meeting composed in Industrial partners),13th Feb Paris.
and the
EMSHIP AWARD, awarded by Bureau Veritas (To Mr Patalong for outstanding master thesis), 13th Feb Paris.
Graduation ceremony, 1st EMSHIP Cohort (19 students), 16th Feb 2012, Nantes.
du C.E.R.E.S
Alfons MOENS
Directeur Général du Port de Bruxelles
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En collaboration avec
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Université de Liège
Auditoire 01 - Bât. B37
Institut de Mathématiques
4000 Liège 1
Sart Tilman
11th International Conference on
Computer Applications and Information Technology in the Maritime Industries
COMPIT'12
Bedford Hotel, Liege, Belgium, 16-18 april 2012
The conference offers a unique opportunity to update your knowledge about the state of the art in IT applications in shipbuilding and ship operation, present your progress, bring together employers and would-be employees.
13 Th until 14 Th SEPTEMBER 2011 - New Orleans USA - in the framework of the PIANC Report nr 106 - INCOM WG 29
You can also access to the proceedings of the previous PIANC WORKSHOP on LOCKS (Brussels 2009)
EOL/Windsteel :De 2006 à 2009, L’ANAST, en collaboration avec ArcelorMittal Research Center Liège et la Région wallonne, a développé un logiciel d’optimisation structurelle des tours éoliennes onshore baptisé EOL. L’objectif poursuivi visait alors à identifier des solutions présentant un coût de fabrication ou un poids minimum. Les avantages apportés par l’utilisation d’acier de haute qualité a, en outre, été étudié dans le cadre du projet EOL.
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HLC_AIMS :Le potentiel de l’éolien offshore est énorme en comparaison à l’éolien terrestre où le manque de place réduit fortement les potentialités. Ainsi, bon nombre d’éoliennes offshore fixes de type monopile ont été installées au cours de ces dernières années et plusieurs projets d’éoliennes flottantes sont aujourd’hui à l’étude. En raison du coût de construction élevé des éoliennes offshore, le développement à grande échelle est nécessaire. Cependant, ces ouvrages étant difficiles d’accès, leur coût d’entretien est également conséquent. Un système de gestion en temps réel des parcs éoliens implantés en mer ainsi qu’une stratégie de maintenance adaptée et rapide deviendront donc rapidement indispensables. C’est dans ce cadre que s’inscrit le projet HLC-AIMS.
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